Aktívni používatelia sa na mobil pozrú aj 100 krát za deň. Tí výkonnejší to zvládnu za hodinu. To ovplyvní zdravie, aj budúcnosť! Ovplyvňuje to témy o ktorých rozmýšľate. Bráni v sústredení sa na prácu. Znižuje pohyb. Mení to držanie tela a môže spôsobiť problémy s chrbticou. Mobil však ovplyvňuje aj to, čo nespravíte. Kým ťukáte na mobile, tak nerobíte niečo iné. To iné by však možno bolo pre vás užitočnejšie. Strávite 3 hodiny denne na internete? 3 hodiny ste sa nehýbali, neučili sa a nevnímali rodinu. Mobil (ak vám stále chodia pripomienky) vytvára poruchu pozornosti, teda neschopnosť sústrediť sa.
Online svet v nás buduje netrpezlivosť. Ak si zvyknete, že „všetko“ je možné spraviť jedným klikom, prestanete mať trpezlivosť na veci s pomalším výsledkom. Váš mobil vás riadi, ak nevypnete upozornenia. Nemusíte nič nové začínať, veď stačí reagovať. Váš život sa zmení na prúd reagovania na správy, emaily, nové články, nové videá. Nič poriadne nevytvoríte. Navyše sa ešte aj stanete od takého života závislí.
Ľudia, ktorí majú sklon k závislosti chcú stále častejšie opakovať to, čo im bolo príjemné. Možnosť rozprávať o sebe je príjemným zážitkom. Publikujú na sociálnych sieťach prakticky čokoľvek ak za to môžu dostať páčik, srdiečko, či palec hore. Je to ako odmena. Hlavne aby neprišiel mráčik.
Sociálne siete a aplikácie sú nastavené tak, aby vyvolávali závislosť. Stále sa pripomínajú a vnucujú. Vibrujú vo vrecku. Cinknú. Pošlú vám majl. Napíšu pripomienku na mobile. Blikajú. Opakovaným pripomínaním sa vo vás vyvolajú návyk používať ich. Časom si na to zvyknete. Preorientujete postupne svoju pozornosť na tieto systémy a začnete mať pocit, že to už ani inak nejde. Sociálne siete okolo vás totiž vytvárajú informačnú bublinu. Ukážu vám len to, čo udrží vašu pozornosť. Toto prostredie je premyslene vytvorené a nastavené tak, že vás udrží čo najdlhšie v pozornosti (ak sa podarí, tak v závislosti) a tým umožní majiteľom sociálnych médií získavať za vás peniaze z rôznych foriem reklám. Ak používate sociálne siete, možno si myslíte, že to je zadarmo. To je omyl. Tovarom je vaša pozornosť a životný čas. Sociálna sieť ju predáva firmám, ktoré sú ochotné kúpiť si ju.
Kvôli stovkám maličkostí nespravíte nič veľké.
Sociálne siete rozptýlia vašu pozornosť na nepodstatné maličkosti, pikošky, klebety, vtipy. Je to tréning roztržitosti. Rozptýlená pozornosť však znamená, že sa nedokážete sústrediť na jednu vec poriadne.